MS plus 77 er fremstillet med en ny silicablanding, der er udviklet specielt til våde vinterforhold. Det gør det muligt for dækket at holde bedre kontakt til vejoverfladen, så du får bedre vejgreb, når du kører.
Dækkets gummiblanding har høj vedhæftningsevne, som støtter de faste skulderblokke, når du drejer, og giver præcis kontrol på våde veje.
Mange steder i Europa et det mere sandsynligt, at man møder regnvejr end snevejr om vinteren. Det er derfor vigtigt, at dine vinterdæk yder optimalt i både våde og glatte forhold.
MS plus 77 har et specielt V-formet mønster med brede, åbne kanaler. Det unikke design dræner nemt overfladevandet væk og giver dig sikker kørsel i våde forhold. Dækket holder sin direkte kontakt med vejen, du bevarer kontrollen over bilen og har mindre risiko for at opleve akvaplaning.
Hvis du ser godt efter, kan du se, at MS plus 77 har mange tynde riller langs slidbanen. Disse lameller fungerer som sneplove, når man bremser, øger hastigheden eller drejer på sne, for de bryder overfladen på snelaget og gør den meget mindre glat.
Hvis du ser endnu bedre efter, kan du se, at hver enkelt lamel har en lille klods inden i. Klodserne sikrer, at lamellen altid er åben, så vandet kan drænes væk, selv når du kører på våde veje. Det giver bedre vejgreb.
AutoBild testede også vinterdæk igen i 2015. Testen omfattede 50 vinterdæk fra forskellige producenter. Vinterdækkenes evner blev vurderet i fire kategorier: sne, våd, tør og pris. Uniroyal MS plus 77 fik en høj placering, fordi sammenhæng mellem værdi og pris var god.
ADACs test af vinterdæk anses normalt for at være det mest udtømmende og avancerede testprogram for dæk. I samarbejde med det tyske forbrugerråd, Stiftung Warentest, og andre forbrugerorganisationer tester Tysklands største automobilklub (Allgemeine Deutsche Automobil Verband –ADAC) vinterdæk på baggrund af en række relevante kriterier. Uniroyal MS plus 77 klarede sig generelt til topkarakter for ydelse på snedækkede og våde veje.
Dæk med højt vådgreb (A eller B) har kortere bremselængde på våd vej, og er derfor mere sikker i regnvejr. Som under brændstoføkonomi, bliver D ikke anvendt og der er ikke planer om at anvende G.
Dæk står for op til 20% af køretøjets brændstofforbrug, så hvis du ønsker flere kilometer på en tank, bør du vælge et dæk med en høj vurdering under brændstoføkonomi. Co2 udledninging vil også være mindre.
Dette er udvendig støj fra dækkene og måles i decibel. Jo flere udfyldte ringe, jo mere støjer dækkene.