Når du transporterer noget dyrt og dyrebart - pakker eller mennesker - skal du kunne stole på dækkene. Med de specielle pileformed riller og tre store rundsømme i slidbanerne dræner Rain Max 2 vand fra dækket og beskytter dig mod akvaplaning.
Dækket har en hel nyt slidbanestruktur med et øget antal riller, som pløjer gennem vand på vejoverfladen, samt et forøget antal gribende kanter. Det giver kortere bremselængde på både våde og tørre veje, forbedret kontrol og optimal stabilitet i sving.
De solide slidbaneribber og tværgående riller fordeler trykket jævnt, når dækket møder vejoverfladen. Det nedsætter friktionen, giver dig bedre brændstoføkonomi og øger dækkets levetid.
proMobil testede sommerdæk til varevogne og beboelsesvogne. Dækstørrelsen, der blev testet i 2010, var 235/65 R 16 C. Dæk af denne størrelse monteres normalt på Mercedes Sprinter-varevogne og tilsvarende køretøjer som VW Crafter. I sving på våd overflade kunne Uniroyal Rain Max 2 virkelig vise, hvad et rigtigt vådgrebsdæk kan: Sprinteren skød simpelthen gennem vandafsnittet med en hastighed af 82 km/t med en sidelæns acceleration på 4,15 m/s².
Dæk med højt vådgreb (A eller B) har kortere bremselængde på våd vej, og er derfor mere sikker i regnvejr. Som under brændstoføkonomi, bliver D ikke anvendt og der er ikke planer om at anvende G.
Dæk står for op til 20% af køretøjets brændstofforbrug, så hvis du ønsker flere kilometer på en tank, bør du vælge et dæk med en høj vurdering under brændstoføkonomi. Co2 udledninging vil også være mindre.
Dette er udvendig støj fra dækkene og måles i decibel. Jo flere udfyldte ringe, jo mere støjer dækkene.
Vi bruger cookies for at sikre, at vi giver dig den bedste oplevelse på vores webside. Klik her for at finde ud af mere eller for at ændre dine cookie-indstillinger.